Op school streven we gezonde voedingbeweging en hygiëne na.

Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag is het fruitdag. Enkel op woensdag hebben we 'koekjesdag'. We vragen aan onze ouders om gezonde voeding mee te geven in de brooddozen 's middags. Chocolade, snoep, cola, limonades, ... horen daar niet bij. Heel de dag mogen de kinderen water drinken op school. In de drinkbussen wordt ook enkel water meegegeven.

We stimuleren om zo weinig mogelijk afval mee te brengen. Een brooddoos i.p.v. aluminium folie, een plastic drinkbus i.p.v. brikjes, koekjesdozen i.p.v. verpakkingen, ... Zo verminderen we de afvalberg hier op school.

D.m.v. LO (turnen) krijgen alle klassen twee uren beweging en sport per week. Elk schooljaar wordt ook minstens één sportdag voorzien. K3, L4 en L5 krijgen zweminitiatie van oktober t/m mei.

Bodymap-oefeningen worden aangereikt door een LO-leerkracht. De klasleerkrachten passen deze toe in de klaswerking.

Hygiëne vinden we heel belangrijk. Handen wassen na een toiletbezoek, propere kleding aantrekken, mee leren opruimen, ... zijn belangrijke taken die we meegeven met onze kinderen.

Elk schooljaar hebben we ook een gezondheidsweek waar we een hele week rond gezonde voeding, beweging, hygiëne, buiten spelen, ... werken. We organiseren dan een gezond ontbijt voor alle kinderen waarbij onze ouders komen helpen.